Social per il sociale: come usare i social network per veicolare messaggi utili

Social networks are now part of our daily lives, for better or for worse. How and if they are useful or deleterious, it is up to us to establish it from time to time also with our specific actions.,,it,Today, for example, we are talking about a very useful aspect of the world of social networks, that is, how they are a sounding board for social causes of all kinds and how the latest implementations can help with,,it,dissemination of positive messages,,,it,fundraiser,,,it,collection of useful data, for specific reasons and for citizenship.,,it,Here are some smart ways to use social media and promote social campaigns, spread positive messages and help fundraisers.,,it,Donations via Instagram,,it

Oggi, ad esempio, parliamo di un aspetto molto utile del mondo dei social network, cioè di come essi siano una cassa di risonanza per cause sociali di ogni tipo e di come le ultime implementazioni possano aiutare con

  • diffusione di messaggi positivi,
  • raccolta fondi,
  • raccolta di dati utili, per cause specifiche e per la cittadinanza.

Ecco alcuni modi intelligenti per usare i social e promuovere campagne sociali, diffondere messaggi positivi e aiutare nelle raccolte fondi.

Donazioni via Instagram

volontari movidabilia al Locomotive jazz Festival 2018
Locomotive Jazz Festival 2018: eravamo pronti

Let's start with the social media that in recent years has experienced its most significant boom and has recently also implemented a function, able to make us make donations simply with a click in the stories.,,it,In practice, when we make a story, in addition to adding stickers, music, hashtags, geolocation, etc., we can also add the "Donation" sticker. A very long list of associations and non-profit organizations registered and certified as such on Facebook will open (Instagram and Facebook are the same company). All you have to do is search and select the reality for which you want to invite donations and publish your story.,,it,Make geo-located photos in accessible locations,,it

In pratica, quando facciamo una storia, oltre ad aggiungere adesivi, musica, hashtag, geolocalizzazione ecc., possiamo anche aggiungere l’adesivo “Donazione”. Si aprirà un elenco molto lungo di associazioni e onlus registrate e certificate come tali su Facebook (Instagram e Facebook sono la stessa azienda). Non dovrai fare altro che cercare e selezionare la realtà per la quale vuoi invitare a fare donazioni e pubblicare la tua storia.

Fai foto geo-localizzate in luoghi accessibili

Those who have been following us for some time already know that this is it,,it,the cornerstone of the Accessibility is Cool campaign,,it,, active for over two years and moved by Movidabilia.,,it,At the beginning they mostly joined VIPs and celebrities, from Stefania Rocca to Gianni Morandi, from Lino Guanciale to Alessandro Giannone (Pinuccio di Striscia) and many others, then the campaign quickly became of interest to everyone.,,it,Accessibility is Cool is the campaign through which, together with all of you, we are mapping all the places of culture accessible to people with motor disabilities (even temporary) and sensorial ones throughout Italy and now also throughout Europe.,,it il cardine della campagna Accessibility is Cool, attiva da oltre due anni e movimentata da Movidabilia.
All’inizio hanno aderito soprattutto VIP e personaggi dello spettacolo, da Stefania Rocca a Gianni Morandi, da Lino Guanciale ad Alessandro Giannone (Pinuccio di Striscia) e molti altri, poi la campagna è diventata velocemente di interesse per tutti.

Accessibility is Cool è la campagna tramite la quale, insieme a tutti voi, stiamo mappando tutti i luoghi di cultura accessibili a persone con disabilità motoria (anche temporanea) e sensoriale in tutta Italia e adesso anche in tutta Europa.

To participate, all you have to do is do what everyone loves to do: take pictures or photograph yourself in an accessible place (ie with a ramp at the entrance it is a bathroom suitable for wheelchairs) and use the hashtag #AccessibilityIsCool. Obviously you also need to geo-locate the place where the photo is taken and add the tag to @Movidabilia.,,it,Obviously all this can also be done through Instagram Stories! The criterion is always the same! Geolocated photos or videos, hashtag #AccessibilityisCool and tag to @movidabilia, which will share and save your story!,,it

Ovviamente tutto questo si può fare anche attraverso le Instagram Stories! Il criterio è sempre lo stesso! Foto o video geolocalizzati, hashtag #AccessibilityisCool e tag a @movidabilia, che condividerà e salverà in evidenza la tua storia!
Non serve che nella storia o nella didascalia delle foto tu faccia una descrizione dei livelli di accessibilità! Può essere anche una foto e un video divertente o la foto della tua cena 🙂
L’obiettivo è di mappare insieme i luoghi della movida accessibili, dai pub ai ristoranti, dai teatri ai cinema, ai musei e tutto ciò che rientra nel concetto di cultura e divertimento.

TikTok, una frontiera del social ma anche del sociale

screenshot di TikTok, social molto usato dagli under 25

Those who are over 25 years old may not have even heard of it, but TikTok is a social media that is growing out of all proportion, also thanks to young and imaginative users.,,it,On TikTok you take one minute mini videos thanks to the simplicity with which you can edit, add effects, joke around movies, viral videos and songs. Above all, TikTok brings together young people from all over the world with the “challange”, that is, challenges (do not be scared, they are not dangerous but goliardic challenges).,,it,In practice, a theme is launched, a small format, and whoever wants can make it his version.,,it

Su TikTok si fanno mini video di un minuto grazie alla semplicità con cui si possono fare montaggi, aggiungere effetti, scherzare doppiando film, video virali e canzoni. Soprattutto, TikTok unisce i giovani di tutto il mondo con le “challange”, cioè le sfide (non fatevi spaventare, non sono sfide pericolose ma goliardiche).
In pratica si lancia un tema, un piccolo format, e chi vuole può farne la sua versione.
Usually these are videos with songs that become a smash but through which the youngest boys and girls explain their difficulties in being accepted, in becoming adults, but without taking themselves too seriously.,,it,For example, long ago the challenge turned viral was to make a list of noise phrases and stereotypes about one's physical appearance or lifestyle choices, accompanied by a bored face and then a good liberating laugh on the notes from the song “tell me something I don 't know "(tell me something I don't already know) by Selena Gomez.,,it
Ad esempio, tempo fa la challenge diventata virale era fare un elenco di frasi noise e e stereotipi in merito al proprio aspetto fisico o scelte di vita, accompagnato da una faccia annoiata e poi una bella risata liberatoria sulle note dalla canzone “tell me something I don’t know” (dimmi qualcosa che già non so) di Selena Gomez.

This tool can become a vehicle for good practices among young people, who are able to transmit messages in a fun and fast way. Any social cause dear to them can potentially become a catchphrase.,,it,Fundraising on Facebook for your birthday,,it,Let's go back to our area of ​​certainties, the social place that we all know well by now: Facebook. For several months it is possible, on the occasion of an event related to our personal life, such as a birthday, to ask our friends to make a donation for a specific cause or for a non-profit organization whose cause is important to us.,,it

Raccolta fondi su Facebook per il tuo compleanno

logo raccolta fondi di facebook

Torniamo nella nostra zona di certezze, il luogo social che ormai conosciamo tutti bene: Facebook. Da diversi mesi è possibile, in occasione di un evento legato alla nostra vita personale, come il compleanno, chiedere ai nostri amici di fare una donazione per una causa specifica o per una Onlus la cui causa ci sta a cuore.

How many times have we asked ourselves what was the use of receiving a thousand greetings from so many people we never see or hear? Well, this could finally make sense.,,it,Every social network that we decide to use can be a huge sounding board for everything we want to say and communicate: if in our daily life we ​​have at heart the causes of which we do not miss an opportunity to talk with friends and acquaintances, why not make them become even one of our topics on social media?,,it,After all, these platforms are a way to talk about the best part of us, and our ideals always are.,,it,social,,en,social,,it,tick you,,eo

Ogni social che decidiamo di usare può essere una enorme cassa di risonanza per tutto ciò che vogliamo dire e comunicare: se nella nostra vita quotidiana abbiamo a cuore delle cause delle quali non perdiamo occasione di parlare con amici e conoscenti, perché non farle diventare anche uno dei nostri argomenti sui social?
In fondo queste piattaforme sono un modo per parlare della parte migliore di noi, e i nostri ideali lo sono sempre.

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