Che cosa è (davvero) un influencer? È possibile diventarlo… anche senza numeri da capogiro?

che cosa è un influencer e come diventarlo

We are in the era of the influencer. The influencers are the new celebrities. Influencer is the new black (influencer is the new black is fine ... everything is good everywhere). But who are they really? And how to become one?,,it,Call irony, that of influencers is a serious phenomenon, and also interesting because unlike twenty years ago, when to have a weight on the actions of the people and public opinion needed to be done at least three hosted the Maurizio Costanzo Show or hope that a some Pippo Baudo discovered by chance your talent, now all you need to know and use an internet connection and a smartphone.,,it,Or not?,,es,Really to become "influencers" are enough internet and instagram?,,it

di Sabrina Barbante

Bando all’ironia, quello degli influencer è un fenomeno serio e anche interessante perché a differenza di venti anni fa, quando per avere un peso sulle azioni delle persone e sull’opinione pubblica bisognava fare almeno tre ospitate al Maurizio Costanzo Show o sperare che un qualche Pippo Baudo scoprisse per caso il tuo talento, oggi basta avere e sapere usare una connessione ad internet e uno smartphone.

O no?

Davvero per diventare “influencer” bastano internet e instagram?

Actually no, it is not enough. You know you well.,,it,So, what separates a common user of social networks as an influencer?,,it,Let's find out together.,,it,Share this post on pinterest!,,it,Who (or what) is an influencer?,,it,Let's start first by saying that an influencer is a person who has a following on social networks or on their Web channels and by making decisions that affect (just) his followers, that is, people who choose to follow him on social.,,it,It is all about consumer choices?,,it
Allora, che cosa separa un comune fruitore dei social network da un influencer?

Scopriamolo insieme.

grafica pinterest articolo che cosa è un influencer
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Chi (o che cosa) è un influencer?

Partiamo prima col dire che un Influencer è una persona che ha un certo seguito sui social network o sui propri canali web e che con le sue scelte influenza (appunto) i suoi seguaci, cioè le persone che scelgono di seguirlo sui social.

Si tratta solo di scelte di consumo?

No, not all. The influencer, contrary to what many think, is not only the beautiful girl, wearing a new model of jeans, convinces the others to do likewise. The inflencer is also the person who makes a choice of life (food, ethics, civic engagement etc.) And can tell her choice and commitment in words and images making it appear "cool" and convinces others to follow his example.,,it,And this is the most beautiful side of being influencer: not to do unnecessary criticism to modern times, today with a smartphone and a good ability to take good pictures can convey concrete actions, positive messages and amplify the reach of its ideals.,,it

E questo è il lato più bello dell’essere influencer: senza fare inutili critiche ai tempi moderni, oggi con uno smartphone e una discreta capacità di fare belle foto è possibile veicolare azioni concrete, messaggi positivi e amplificare la portata dei propri ideali.

Of course, just as the internet is not enough even a good ideal.,,it,So, what really takes to be influencers?,,it,Here is our pentalogo:,,it,1 - Energy and positivity,,it,shopper campaign Accessibility is cool,,it,A smile, energy, strength of mind is what most attracts people. The reasons are not hard to guess: the world is a difficult place, life presents evidence around every corner. They need to smile and positive drives people to make us see the beautiful surprises that are also there, around every corner.,,it,2 - Believe,,it,If you do not believe yourself in your message, how can you hope others believe?,,it

Allora, che cosa serve davvero per essere influencer?

Ecco il nostro pentalogo:

1 – Energia e positività

shopper della campagna Accessibility is cool , portata in spalla da una ragazza
shopper della campagna Accessibility is cool

Un sorriso, l’energia, la forza d’animo è ciò che più attira le persone. I motivi non sono difficili da intuire: il mondo è un posto difficile, la vita presenta prove dietro ad ogni angolo. Servono spinte propulsive al sorriso e gente che ci faccia vedere anche le belle sorprese che sono anch’esse lì, dietro ad ogni angolo.

2 – Crederci

Se non credi tu stesso nel tuo messaggio, come speri possano crederci gli altri?
An influencer who shares a photo that contains a message (ethical, social, an opinion about a product or an attitude) must do so with the conviction that his message / idea / product / attitude may serve to all and to all.,,it,3 - newspapers Examples,,it,You can not be influencer if you are too reserved about his own life. Needless to say it all, of course, but let followers "at home" and in the daily routine through photos, videos, post attracts and helps to increase the so-called "engagment" involvement.,,it,4 - Exchange and interaction,,it

moda etica - elenco di aziende

3 – Esempi quotidiani

Non si può essere influencer se si è troppo riservati in merito alla propria vita. Non serve dire proprio tutto, ovvio, ma far entrare i follower “in casa” e nella routine quotidiana attraverso foto, video, post attira e aiuta ad aumentare il così detto “engagment”, il coinvolgimento.

4 – Scambio e interazione

That's the main difference between a vip 80s and an influencer. The first messages sent via media exposure and could not get answers or opinions.,,it,An influencer respond to messages and even criticism.,,it,Think of the legendary Gianni Morandi, one of the few celebrities of the past generation that has managed to become an influencer interacting with his followers in a polite, firm, bright, humble! A true example for the younger ones!,,it,Gianni Morandi, the day he shared the message of "accessibility is cool" laying in his house.,,it,5 - Generate emulation,,it

Un influencer risponde ai messaggi e anche alle critiche.

Pensa al mitico Gianni Morandi, tra i pochi vip della passata generazione che ha saputo diventare un influencer interagendo con i suoi follower in modo educato, costante, vivace, umile! Un vero esempio per i più giovani!

Gianni Morandi davanti alla scala di casa sua, con la maglietta di Accessibility is cool
Gianni Morandi, il giorno in cui ha condiviso il messaggio di “accessibility is cool” posando in casa sua.

5 – Generare emulazione

Through the first four points listed, an influencer generates desire for emulation. What it is different from the simple "imitation", because it leads people to understand the beauty of a lifestyle or a choice and make it their own.,,it,Let's make some practical examples with our favorite influencers:,,it,Pier Alberto Buccoliero,,it,As the legendary @pieralbertob of #paracanottaggio champion, freedom and # accessibility to be found even in #mare. Accessible and at the same time dangerous and inaccessible to anyone, the sea puts everyone on equal footing. But it is important that all tourist and sports activities related to the sea can be accessible for everyone. Because only then can REALLY COOL!,,it

Facciamo alcuni esempi pratici con i nostri influencer preferiti:

Pier Alberto Buccoliero

Come dice il mitico @pieralbertob, campione di #paracanottaggio, la libertà e #accessibilità vanno ricercate anche nel #mare. Accessibile e allo stesso tempo pericoloso e inaccessibile per chiunque, il mare ci mette tutti sullo stesso piano. Ma è importante che tutte le attività turistiche e sportive legate al mare possano essere accessibili per tutti. Perché solo così possono essere DAVVERO COOL!

A post shared by Movidabilia (@movidabilia) on:,,it,1 Apr 2017 alle ore 01:15 PDT,,id,Bravissimo and fascinating sample of para rowing, her instagram gallery and its facebook page are addictive for the adrenaline that broadcasts daily.,,it,Bebe Vio,,es

Bravissimo e affascinante campione di para canottaggio, la sua gallery instagram e la sua pagina facebook creano dipendenza per le dosi di adrenalina che trasmette quotidianamente.

Bebe Vio

ED È STORIA! Che magia @rollingstoneitalia 🙌🏼😍 sono veramente felice ed onorata di poter essere sulla cover di Aprile! Grazie a tutto lo staff di Rolling 💕 al fotografo più pazzo del mondo Giovanni Gastel 📷 ed alla mia Dior’s family 😘✨ @dior

A post condiviso gives Beatrice Vio (@bebe_vio) in data:,,es,11 Apr 2017 alle ore 02:08 PDT,,id,It needs little introduction. Sports by Olympic medal, designer and passionate about sports and life, loves the nightlife and entertainment, is perhaps the sport which thus far has managed to reverse the fictional town on the lives of people with physical disabilities.,,it,Sitting pretty,,en

Ha bisogno di poche presentazioni. Sportiva da medaglia olimpica, designer e appassionata di sport e vita, ama la movida e il divertimento, è forse la sportiva che più sino ad ora è riuscita a ribaltare l’immaginario comune sulla vita di persone con disabilità fisica.

Sitting pretty

Friends and favorites! I’ve something fun I want to share with you! One of my most exquisite friends invited me to do an interview about my home for @designsponge ! I think this blog is one of the raddest places on the internet — it values the artistic details of lived spaces, while holding onto the personal, the human, the actual living part of that space. . I was so thrilled when my friend asked me to do the interview, but I was blown away when she sent over the questions — a list of thoughtful invitations to share about my experiences finding and creating a living space all of my own as a woman with a physical disability, to explain my thoughts on the intersection between design and disability, to articulate my thoughts on the importance of representation — my dream interview🙌 . It’s rare, in my experience, to hear such thoughtful questions that enter into the intricate and ordinary daily-world-of-disability in a mainstream context. Being invited to share my very personal experience navigating housing with a disability was a privilege, and as I thought through the questions they posed, the feeling never left me. Thank you to my friend and Design*Sponge for this gift. . The link to the interview (and the prettiest pictures that have ever been taken of my house) is in my bio☀️ . PS, real question: can you even handle the cuteness-overload of my tubby-tank cranky kitty? Mr. Cranky for CUDDLES😻

Un post condiviso da ♿️👯🌈🦄 (@sitting_pretty) in data:

The wonderful magic that hides behind and inside every body, with its perfect imperfections, is what celebrates a woman who loves design, cats, life.,it

Marit smith,,en,Totally normal to grab your hat when you don’t even have a hand. Really, absolutely and totally normal…⠀ ⠀ Picture by @anoukfotografeert,,en,Un post condiviso da Marit Smit (@maritsmit) in data:,,en,12 Apr 2017 alle ore 21:48 PDT,,id,Dutch from radiant smile and irony / joy that is contagious. He also admits in his biography: he can not be serious.,,it,Some might (and I would) have noticed that not all the people mentioned have a high number of followers.,,it,The interesting question is:,,it,an influencer must have the little word MILA written next to the number of followers?,,it,Perhaps for the sponsorship market yes, but to set an example and energy, to move collective actions and good practices of life, no.,,it

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Olandese dal sorriso radioso e un’ironia/allegria che contagia. Lo ammette anche nella sua biografia: non riesce a restare seria.

Qualcuno potrebbe (e dico potrebbe) aver notato che non tutte le persone citate hanno un numero altissimi di follower.
La domanda interessante è: un influencer deve avere la parolina MILA scritta accanto al numero dei follower?
Forse per il mercato delle sponsorizzazioni sì, ma per dare esempio ed energia, per muovere azioni collettive e buone pratiche di vita, no.

You too can be an influencer,,it,through your channels, your positive messages and your energy. Never underestimate the importance of your messages on social, with only one photo and one sentence can move mountains.,,it,Become Accessibilityiscool Influencer of the campaign:,,it,you're in a club, cinema, pubs, accessible theater?,,it,a selfie Facts (or take a picture at the local level), and creates a public post on Facebook with privacy by enabling the geolocation of your smartphone and using the hashtag #movidabilia, #accessibilityiscool (and then all other hashtag you want, even those of your brand staff!).,,it,You can also post the photos on Instagram and Twitter but do not forget to tag Movidabilia, we are on any social!,,it attraverso i tuoi canali, i tuoi messaggi positivi e la tua energia. Non sottovalutare mai l’importanza dei tuoi messaggi sui social, con una sola foto e una sola frase puoi smuovere montagne.

Diventa Influencer della campagna Accessibilityiscool:
sei in un locale, cinema, pub, teatro accessibile?
Fatti un selfie (o scatta una foto al locale) e crea un post su Facebook con privacy pubblica attivando la geolocalizzazione del tuo smartphone e utilizzando gli hashtag #movidabilia, #accessibilityiscool (e poi tutti gli altri hashtag che vorrai, anche quelli del tuo brand personale!).
Puoi postare la foto anche su Instagram e Twitter ma non dimenticare mai di taggare Movidabilia, noi siamo su tutti i social!

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One thought on “,enChe cosa è (davvero) un influencer? È possibile diventarlo… anche senza numeri da capogiro?”

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